0

Általános Szerződési Feltételek

Jelen ÁSZF tartalmazza az Ilprimoshop / továbbiakban Webáruház / használatának feltételeit az alábbiak szerint

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, a Szolgáltató és a Vásárló között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók valamint egyéb információk a Szolgáltató és Vásárló közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.
A szerződés nyelve magyar.
A Honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Webáruház cime: Ilprimoshop.hu

A Webáruház üzemeltetőjének adatai:

Cégnév: Napolitext Kft

Székhely cime: 2200. Monor, Liliom utca 18.

Cégjegyzékszám: 13-09-174442

Nyilvántartást vezető cégbiróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbirósága

Adószám: 25158351-2-13

Közösségi adószám: HU25158351

Számlavezető bank: Budapest Bank ZRT

Bankszámlaszám: 10103843-58682900-01004009

Szerződés nyelve: Magyar

Elérhetőség: info@ilprimoshop.hu

Telefon: +36 20 284 0910

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-93822

Tárhely szolgáltató: Webhosticon Tárhely és Domain Szolgáltató Kft. 2097. Pilisborosjenő, Tulipán köz 2.

Az általános szerződési feltételek elfogadása:

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.

Megvásárolható termékek köre és áraik:

Az ILPRIMOSHOP Webáruház használt és új termékek valamint kiegészitők forgalmazásával foglalkozik. A képpel is illusztrált termékek kizárólag Online a Webáruházon keresztül vásárolhatóak meg. A megjelenített termékek ill az azokról készített képek helyenként eltérhetnek a valóságtól azok illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a megvásárolt termék tényleges kinézete közötti különbözőség miatt.

A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak azok az áfát tartalmazzák és forintban értendőek. Csomagolási költséget nem számítunk fel. Az árak a házhozszállítás költségét nem tartalmazzák.

A megrendelés lépései:

1. Webáruházunkban a böngészés és a vásárlás regisztrációval és anélkül is történhet. A regisztráció előnye, hogy amennyiben a későbbiek folyamán is szeretne tőlünk rendelni úgy adatait nem szükséges ismételten megadni. Előny továbbá, hogy a Primotagok pontgyűjtési akcióban vehetnek részt mely pontokat felhasználhatnak a megvásárolni kívánt termék árának csökkentése valamint elegendő Primopont összegyűjtése esetén a termék teljes árának kiegyenlítésére. A Primotagok 10.000 Ft feletti vásárlás esetén mentesülnek a szállítási költség alól.

A regisztrációhoz szükséges adatok:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mail cím
  • Jelszó

A vásárláshoz szükséges adatok:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Szállítási cím
  • Számlázási cím

Fent említett adatok bármikor megváltoztathatóak az adataim menüpontban az adatok megváltoztatása után a mentés gombra kattintva. Mobiltelefonszám megadására a szállítási értesítések fogadása érdekében van szükség. Az adatokat más célra nem használjuk fel, azokat bizalmasan kezeljük.

2. Rendelés menete

Kosárba tétel:

A megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gombra kattintva helyezheti a kosárba. Ha a termék belekerül a kosárba, megtekinthető a kosár tartalma, a „Kosár” gombra kattintva. A kosár tartalmát igény szerint bővítheti új megvásárolni kívánt termékekkel, vagy az aktuális kosárból a termékeket törölheti a „Törlés” gombra kattintva.

Minden további termék kosárba helyezéséhez kattintson a terméklistában a képek mellett található Kosárba teszem ikonra. Max: 15 db termék. A kosár tartalma minden oldalon a főmenüben a kosár ikon alatt megtekinthető. A kosár tartalma két óra megrendelés nélküli állapot után automatikusan kiürül. A vásárlás folytatásához a kosárban kattintson a TOVÁBB gombra.

A tovább gombra kattintás után a megrendelés első szakaszában 3 opció közül választhat:

  1. Amennyiben rendelkezik felhasználói fiókkal úgy az e-mail cím és jelszó mezőket kitöltve a belépés gombra kattintva tovább haladhat.
  2. Regisztrálok a vásárlásomnál használt adataimmal.
  3. Regisztráció nélkül folytatom a vásárlást.

A rendelés második szakaszában a számlázási adatok kitöltésével valamint a tovább gombra kattintva érheti el a következő szakaszt.

A harmadik szakaszban a szállítási cím kitöltésével valamint a tovább gombra kattintva érheti el a következő szakaszt.

A negyedik szakaszban a fizetési opciókban három lehetőség közül választhat:

  1. Bankkártyás fizetés.
  2. Átutalásos fizetés.
  3. Utánvétes fizetés.

Ötödik szakaszban az ÁSZF elfogadásával és a megrendelés gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

A rendelés feladása tehát a „megrendelem” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Továbbá amennyiben rendelkezik Primo pontokkal úgy azokat tetszés szerint beválthatja. Itt megtekintheti a megrendelés alatt lévő termékek teljes vételárát / szállítási költséggel együtt és külön is / Ezt követően az ÁSZF elfogadásával és a megrendelés gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

A szerződés létrejötte

A megrendelés elküldése után rendszerünk a megrendelést rögzíti, és automatikus e-mailben visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazoló e-mail 2 órán belül nem érkezik meg a regisztrációkor megadott e-mail címre, kérjük az ügyfélszolgálatunkon keresztül jelezze felénk. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés részletes adatait. A szerződés a visszaigazoló e-mail kiküldésével jön létre. A megrendelés adatait rendszerünk tárolja. Megrendelése távollévők között kötött írásos szerződésnek minősül. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

Figyelem! A helytelenül megadott e-mail cím vagy a postafiók tárhelyének telítettsége megakadályozhatja az automatikus visszaigazolás kézbesítését! Az e-mailben található rendelési számra hivatkozva elérhetőségeink bármelyikén érdeklődni lehet a megrendeléssel kapcsolatban, vagy weboldalra belépve nyomon követhető a rendelés.

A megrendelések leadása bármikor történhet. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8 órától 16 óráig történik.

Módosítás a rendelés leadása után

Rendelés elküldése utáni módosítási szándékot ügyfélszolgálatunkon keresztül lehet jelezni.

Fizetés

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A megrendelés ellenértéke több módon is fizethető:

  • Banki átutalás: (banki befizetés)
Díjának mértéke banktól függően eltérő. Amennyiben az 5. munkanapon az összeg nem érkezett be számlánkra, a megrendelést töröljük.

Utalás adatai

Kedvezményezett neve : Napolitext Kft

Számlavezető bank: Budapest Bank ZRT

Bankszámlaszám: 10103843-58682900-01004009

Összeg: A megrendelés fizetendő végösszege.

Közlemény: A megrendelés sorszáma és/vagy megrendelő neve

  • Utánvét
A megrendelt termék/ek árát a csomag átvételekor a kell kifizetni. Ilyenkor az utánvét díja is a vevőt terheli. Az utánvét díja futárszolgálati kézbesítés esetén: 300 Ft
  • Bankkártyás fizetés
A megrendelt termék/ek árát a megrendelés gombra kattintva egyenlítheti ki bankkártyájával, melynek nincs külön díja.

Szállítás

A termékek átvehetők házhozszállítással vagy a GLS CsomagPont üzleteiben.

Házhozszállítás

A csomagokat a GLS Hungary Kft. futárszolgálat munkanapokon kézbesíti a megadott szállítási címre. A kiszállítással kapcsolatban az alábbi értesítések alapján nyomon követhető a kiszállítás:
Értesítés kiszállításról e-mail: A csomag elkészült , futárszolgálat átvette . A csomag érkezése másnapra várható. Kézbesítés email és sms: A futárszolgálat küldi a kézbesítés napján.
Ebben az értesítésben jelzi a futárszolgálat a kézbesítés várható idejét egy 3 órás idő-intervallumra leszűkítve. Az e-mail és sms tartalmazza a futár telefonszámát is, így ezen a számon közvetlenül a kézbesítést végző futárral van lehetőség egyezetni a kézbesítés pontosításával kapcsolatban. (pl. pontos kézbesítési időpont, helyszín)

Csomagkövetés

Csomagazonosító-szám alapján a GLS Track&Trace oldalán. (https://gls-group.eu/HU/hu/home) GLS vevőszolgálat: +36-1-802-0265

Ha a fenti értesítések alapján behatárolt várható kézbesítési időpontban vagy címen mégsem tudja átvenni a csomagot, akkor a GLS futárszolgálaton keresztül az azonosítószámra hivatkozva rugalmasan módosítható az átvétel. A megrendelő által kért feltételek szerint teljesített, de át nem vett vagy átvétel megtagadása miatt visszaszállított csomagok esetében az ismételt kiszállítást csak előre kifizetett szállítási költség és visszaszállítási díj ellenében indítjuk el. Webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az át nem vett csomagok megrendelőjéhez és/vagy kézbesítési címéhez köthető újabb felhasználó regisztrációját korlátozza és/vagy megrendeléseit tárgytalannak tekintse. Továbbá webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy korlátozza a felhasználó hozzáférését a tervezett rendelés funkció vagy a rendelés leadása és/vagy valamely fizetési mód használata tekintetében, abban az esetben, ha a felhasználó viselkedésével ,tevékenységével valamilyen formában megkárosíthatja a webáruházat.

Kiszállítás GLS CsomagPontra

Megrendeléseket 1 nap alatt kerülnek kiszállításra a kiválasztott GLS Csomagpontra, ahol a csomag kiérkezését követően 5 munkanapon belül vehető át a csomagpont üzlet nyitva tartási idejében. A csomag indításáról webáruházunk e-mail értesítést küld, amelyben a rendelésszám, és a csomagazonosító szerepel. Ezt követően a csomag GLS CsomagPontra érkezésekor e-mailben és sms-ben is értesítést küldünk arról, hogy a csomag átvehető. Az értesítés után 5 munkanapon belül bármikor átvehető a küldemény, figyelembe véve a csomagátvevő helyek nyitva tartási idejét. Az átvételnél a címzettnek be kell mutatnia a személyazonosságot igazoló okmányát és hivatkoznia kell a csomagszámra.

Csomagkövetés:

Csomagazonosító-szám alapján a GLS Track&Trace oldalán nyomon követhető, hogy hol tart a csomag kiszállítása.
GLS vevőszolgálat telefonszáma: +36-1-802-0265 (elérhető: hétfőtől péntekig 7:00 és 20:00 óra között) Ha a csomag nem kerül átvételre az érkezéstől számított 3. munkanapon, akkor A GLS e-mailben emlékeztetőt küld. Az 5. munkanap után a csomag visszaszállításra kerül webáruházunkba.

Szállítási díjak (Magyarországi szállítási cím esetén)

Házhozszállítás és GLS Csomagpontokon történő átvétel esetén:
  • 15.000 Ft alatti rendelés esetén: 990 Ft
  • 15.000 feletti rendelés esetén: ingyenes
Házhozszállítás és GLS Csomagpontokon történő átvétel esetén a Primo tagok részére:
  • 10.000 Ft alatti rendelés esetén: 990 Ft
  • 10.000 feletti rendelés esetén: ingyenes

Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a megrendelőt terheli, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének és a visszaszállítás költségének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Webshopunk fenntartja magának azt a jogot, hogy az átvétel megtagadása miatt visszaszállított csomagok címzettjeinek újabb megrendelését kizárólag előre utalással kifizetett megrendelés esetében teljesíti.

A fizetendő végösszegről a vásárló a rendelés visszaigazolásakor e-mail ben értesítést kap. A szolgáltató a számlát a termék kiszállításának napján elektronikus úton (e-mail) PDF formátumban elküldi a felhasználó részére, melyet szükség esetén kinyomtathat A Felhasználó az ÁSZF elfogadásával belegyezik a számla ilyen módon való kiküldéséhez/fogadásához. Amennyiben a felhasználó papír alapú számlára is igényt tart, azt a webshop ügyfélszolgálatán kérheti.

Visszaküldés/Elállás

Az elállás joga

Amennyiben a megrendelt és kézhez kapott terméket a vásárló mégsem szeretné megtartani, akkor az átvételétől számított 15 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és visszaküldheti a nem kívánt terméket vagy termékeket.

Visszaküldési szándék jelzése

Ha elállási jogával élni kíván, akkor kérjük az elállási szándékot tartalmazó egyértelmű nyilatkozatot minél hamarabb juttassa el hozzánk. A termék átvételtől számított 15 napon belül pedig el kell juttatnia hozzánk a terméket vagy termékeket is.(A magyar jogszabály 14 napos visszaküldési határidőt határoz meg). Ha lehetősége van rá, kérjük, írásban jelezze visszaküldési szándékát.

Visszaküldés

A visszaküldési szándékot tartalmazó nyilatkozatot e-mailben haladéktalanul visszaigazoljuk. Ha lehetősége engedi, kérjük, hogy a bankszámlaszámot is tüntesse fel hogy a visszáru összegét minél hamarabb átutalhassuk. A kézhezvételtől számított 15 napon belül kell a terméket visszaküldenie az alábbi címre: 7622 Pécs, Siklósi út 22 szám alatt található Napolitext Kft részére. Kérjük, a ruhában található címkét mely tartalmazza a termék cikkszámát ne távolítsa el! Ha a címkét eltávolítja, nem tudjuk beazonosítani a terméket és így az árát sem tudjuk visszatéríteni.

Webshopunk a termékek árát a visszaküldött ruha megérkezését követő 14 napon belül a visszafizeti. (A magyar jogszabály 14 napos visszaküldési határidőt határoz meg). Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek önt terhelik. Az utánvéttel küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!


Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején megtalálható elérhetőségek igénybevételével. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken (https://ilprimoshop.hu/download/ips-nyil.pdf) keresztül elérhető elállási nyilatkozatmintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.


Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, úgy vállalkozásunk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Kérjük, fokozottan ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését a Napolitext kft. kérheti öntől.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

Visszaküldési címünk: Napolitext Kft, 7622 Pécs, Siklósi út 22.


Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak (pl. egyedi felirattal ellátott törölköző, párna);
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kontaktlencse).

Panaszkezelés

Amennyiben webáruházunk működésével, termékeinkkel vagy a megrendeléssel kapcsolatban panasza merül fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz. Problémáját minden esetben haladéktalanul kivizsgáljuk, valamint a szükséges intézkedéseket megtesszük. A panasz ügyintézésről, indoklásáról e-mailben minden esetben tájékoztatjuk. Vitás esetekben panaszával a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez valamint az alábbi szervekhez fordulhat.



A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség(„meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.


A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.


Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest,Etele út 59-61. II.em 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

Fax száma: 06-1-269-0703

Reklamáció, csere:

Felhívjuk figyelmét, hogy az ILPRIMO Webáruház termékei használt és egyedi darabok, ezért sem cserére, sem a szavatossági igény érvényesítésére nincs lehetőség.

Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt nem használt termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Nem használt termékek esetén fogyasztói szerződés esetében a fogyasztónak minősülő Vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Használt termékek esetében azonban ennél rövidebb elévülési határidő is kiköthető. Szolgáltató mindezekre tekintettel, az általa értékesített termékei esetében minden esetben 1 év szavatosságot vállal, melynek értelmében a Vásárló 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság


A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Jótállás


Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.
Szavatossági igények érvényesítése:
A szavatossági igényeit a Vásárló a Szolgáltató adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken érvényesítheti, terjesztheti elő.